بهترین دکتر دیسک کمر

بهترین دکتر دیسک کمر کیست؟

بهترین دکتر دیسک کمر،پزشکی است که اشنایی کامل با ستون فقرات انسان و‌ انواع بیماری مرتبط با ستون فقرات  به ویژه دیسک کمر دارد. با توجه به نوع زندگی امروزی،مشکلات کمر از جمله دیسک کمر در بین افراد جامعه شیوع زیادی دارد. دیسک کمر اغلب با فشار بر روی ریشه های عصب باعث درد انتشاری به پاها  از جمله سیاتیک میشوند. بسیاری از موارد دیسک کمر بدون جراحی و با درمانهای طب فیزیکی توسط دکتر خوب دیسک کمر بهبود میابند و نیاز به جراحی ندارد شاید کمتر از ده درصد موارد دیسک کمر نیاز به جراحی دارند.

بهترین دکتر دیسک کمر

وظایف دکتر دیسک کمر جهت درمان

دکتر دیسک کمر از روشهای مختلفی برای درمان دیسک کمر شما استفاده می کنند.پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی بیشترین تمرکز را بر روی روشهای غیرجراحی درمان دیسک کمر دارد از جمله این روشها عبارتند از لیزر پرتوان که نوعی گرمای عمقی با عمق نفوذ بالاس که تا سطح دیسک کمر نفوذ کرده و باعث درمان دیسک کمر بیرون زده می شود.روش دیگر درمان دیسک کمر میتوان به تزریق ازون در سطح دیسک کمر اشاره کرد که می تواند باعث درمان دیسک کمر شود بعد از ان به بیمار ورزش های تقویت فیله کمر برای درمان دیسک کمر داده میشود.طب سوزنی و ماساژ نقشی در درمان دیسک کمر ندارد.

متخصص دیسک کمر کیست؟

متخصص دیسک کمر پزشکی است که با گذراندن دوره های تخصصی در دانشگاه معتبر ، دانش کافی را در این زمینه پیدا کرده است.متخصص دیسک کمر علاوه  بر دروس تئوری،زیر نظر اساتید،تعداد زیادی از بیماران مبتلا دیسک کمر را معاینه و معالجه میکند لذا یک متخصص دیسک کمر با طیف مختلف تظاهرات بیماری ستون فقرات و انواع روشهای درمان دیسک کمر اشنایی دارد.

بهترین دکتر دیسک کمر در تهران

دکتر دیسک کمر خوب، پزشکی است زمان کافی برای معاینه بیمار مبتلا به دیسک کمر بگذارد و با توجه به علایم و معاینه بیمار ، بهترین روش درمان را برای ان فرد انتخاب کند. دکتر دیسک کمر خوب یک روش درمانی ثابت برای تمام بیماران ندارد. بهترین متخصص دیسک کمر بدون‌ جراحی با بهره گیری از  روشهای نوین پزشکی بالای نود درصد بیماران را از جراحی نجات میدهد.

فتق دیسک، که می تواند در هر قسمت از ستون فقرات رخ دهد، اغلب در قسمت پایین کمر رخ می دهد. بسته به اینکه فتق دیسک در کجا باشد، می تواند منجر به درد، بی حسی یا ضعف در بازو یا پا شود.

بسیاری از مردم هیچ علامتی از فتق دیسک کمر ندارند. برای افرادی که علائم دارند، علائم به مرور زمان بهبود می یابند. معمولاً برای رفع مشکل نیازی به جراحی نیست.

علائم دیسک کمر

بیشتر فتق دیسک ها در قسمت پایین کمر اتفاق می افتد، اما ممکن است در گردن نیز رخ دهد. علائم دیسک کمر و نشانه ها به محل قرار گرفتن دیسک و اینکه آیا دیسک به عصب فشار می آورد یا خیر بستگی دارد. فتق دیسک معمولا یک طرف بدن را درگیر می کندکه موجب درد بازو یا پا همان سمت میشود. اگر فتق دیسک شما در قسمت پایین کمر باشد، علاوه بر درد در ناحیه کمر، معمولاً در باسن، ران و ساق پا نیز احساس درد خواهید کرد. ممکن است در بخشی از کف پا نیز درد داشته باشید.

برای فتق دیسک در گردن، معمولاً بیشترین درد را در شانه و بازو احساس خواهید کرد. این درد ممکن است هنگام سرفه، عطسه یا حرکت در موقعیت‌های خاصی به بازو یا پای شما انتشار یابد. درد اغلب به صورت تیرکشیدن یا سوزش،بیحسی یا گزگز توصیف می شود.

افرادی که دچار فتق دیسک کمر هستند، اغلب در قسمتی از بدن که توسط اعصاب آسیب‌دیده عصب دهی می‌شوند، بی‌حسی یا گزگز دارند.

ضعف عضله هایی که توسط اعصاب آسیب دیده عصب دهی می شوند، تمایل به ضعیف شدن دارند. این می تواند باعث شود که شما زمین بخورید یا بر توانایی شما در بلند کردن یا نگه داشتن وسایل تاثیر بگذارد.

شما می توانید فتق دیسک کمر بدون علائم داشته باشید. ممکن است ندانید که به آن مبتلا هستید مگر اینکه در عکسبرداری از ستون فقرات نشان داده شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر درد گردن یا کمر شما به سمت بازو یا پای شما حرکت می کند یا اگر بی حسی، سوزن سوزن شدن یا ضعف دارید، به دنبال درمانهای پزشکی باشید.

علت درد دیسک کمر

فتق دیسک کمر اغلب در نتیجه ساییدگی و پارگی تدریجی مرتبط با افزایش سن به نام دژنراسیون دیسک است. با بالا رفتن سن افراد، دیسک‌ها  انعطاف‌ پذیری کمتری پیدا میکنند و بیشتر مستعد پارگی یا پاره شدن با فشار یا پیچش جزئی می‌باشند.

اکثر مردم نمی توانند علت فتق دیسک خود را مشخص کنند. گاهی اوقات، استفاده از عضلات پشت به جای عضلات ساق و ران برای بلند کردن اجسام سنگین می‌تواند منجر به فتق دیسک کمر شود، همانطور که چرخش یا پیچ خوردن حین بلند کردن اشیا میتواند باعث بیرون زدگی دیسک کمر شود. زمین خوردن یا ضربه به پشت یکی از علت های درد دیسک کمر است.

عوامل خطر دیسک کمر

عواملی که می توانند خطر فتق دیسک را افزایش دهند عبارتند از:

• وزن: اضافه وزن بدن باعث ایجاد فشار اضافی بر روی دیسک های کمر می شود.
  • شغل: افرادی که از نظر فیزیکی مشاغل سختی دارند، بیشتر در معرض خطر مشکلات کمر هستند. بلند کردن مکرر، کشیدن، هل دادن، خم شدن به طرفین و چرخاندن نیز می تواند خطر فتق دیسک کمر را افزایش دهد.
  • ژنتیک : برخی افراد استعداد ابتلا به فتق دیسک را به ارث می برند.
  • سیگار کشیدن: تصور می‌شود که سیگار باعث کاهش اکسیژن رسانی به دیسک‌ها می‌شود و باعث می‌شود آنها سریع‌تر تجزیه شوند.
  • رانندگی مکرر: نشستن طولانی مدت همراه با لرزش موتور وسیله نقلیه می تواند به ستون فقرات فشار وارد کند.
  • بی تحرک بودن؛ ورزش منظم می تواند به جلوگیری از فتق دیسک کمک کند.

عوارض دیسک کمر

درست بالای کمرتان، نخاع شما به پایان می رسد. آنچه از طریق کانال نخاعی ادامه می یابد، گروهی از ریشه های عصبی بلند است که شبیه دم اسب است. به ندرت، فتق دیسک می تواند کل کانال نخاعی، از جمله تمام اعصاب دم اسبی را تحت فشار قرار دهد. در موارد نادر، ممکن است به جراحی اورژانسی برای جلوگیری از ضعف یا فلج دائمی نیاز باشد. در صورت داشتن موارد زیر به دنبال مراقبت های پزشکی اورژانسی باشید:

• بدتر شدن علائم درد، بی حسی یا ضعف می تواند به حدی افزایش یابد که فعالیت های روزانه شما را مختل کند.
  • اختلال عملکرد مثانه یا روده. سندرم دم اسبی میتواند باعث بی اختیاری ادرار یا احتباس ادرار با وجود مثانه پر گردد.
  • بی حسی ناحیه زینی(نشیمنگاه) کاهش پیشرونده حس، نواحی را که زین را لمس می‌کنند، تحت تأثیر قرار می‌دهد – قسمت داخلی ران، پشت پاها و ناحیه اطراف مقعد.

روش های جلوگیری از فتق دیسک کمر

برای کمک به جلوگیری از فتق دیسک، موارد زیر را انجام دهید:
ورزش: تقویت عضلات تنه باعث تثبیت و حمایت از ستون فقرات می شود.
وضعیت بدن را خوب حفظ کنید. این باعث کاهش فشار روی ستون فقرات و دیسک شما می شود. پشت خود را صاف و در یک راستا نگه دارید، به خصوص زمانی که برای مدت طولانی می نشینید. اجسام سنگین را به درستی بلند کنید، پاهایتان – نه پشتتان بیشتر کار را انجام دهند.
وزن سالم: اضافه وزن فشار بیشتری بر ستون فقرات و دیسک وارد می کند و آن ها را مستعد فتق می کند.
ترک سیگار: از مصرف هر گونه فرآورده دخانیات خودداری کنید.