عمل جراحی بسته دیسک کمر در تهران

عمل جراحی بسته دیسک کمر در تهران

آنچه می خوانید...

فتق یا بیرون زدگی دیسک کمر یکی از عارضه‌هایی است که به دلیل کهولت سن، انجام فعالیت‌ها به شکل نادرست، فشار زیاد به کمر و… در ستون فقرات ایجاد می‌شود. در بیرون زدگی دیسک ، هسته‌ای که بین دو مهره ستون فقرات قرار دارد، دچار بیرون زدگی می‌شود. بیرون زدگی دیسک کمر با عوارض بسیاری همراه است. این عارضه باعث اختلال در راه رفتن، درد کمر، درد پا، گردن و نواحی مختلف می‌شود. در صورتی که این به عارضه به سرعت درمان نشود، ممکن است باعث بی حسی طولانی مدت در بخش‌های مختلف بدن شود. عمل جراحی بسته دیسک کمر در تهران، از روش‌های درمان دیسک کمر می باشد.

انواع عمل جراحی بسته دیسک کمر در تهران

روش‌های متعددی برای درمان عمل جراحی بسته دیسک کمر وجود دارد ، که هر کدام با استفاده از دستگاه و مواد خاص توسط پزشکان با تجربه انجام می‌شوند. انواع عمل جراحی دیسک کمر عبارتند از:

اوزون درمانی

اوزون درمانی یکی از روش‌های جراحی دیسک کمر است. این روش درمانی که در آن از گاز اوزون برای کاهش درد استفاده می‌کنند، در روند بهبودی دیسک کمر بسیار تأثیرگذار است. اوزون گازی است که اگر با سلول‌های سفید خون ترکیب شود، پروتئین‌های مخصوصی را برای کاهش التهاب در محل آسیب‌دیدگی تحریک می‌کند. در واقع اوزون ماده‌ای است که در صورت برخورد با سلول‌های سفید، سیتوکین تولید می‌کند. سیتوکین محلولی است پروتئینی که در اثر تحریک مواد مختلفی مانند ازون، تولید می‌شود. همچنین اوزون درمانی روشی است که به دلیل افزایش میزان خون رسانی در ناحیه ستون فقرات، در کاهش درد بسیار تأثیرگذار است.

عمل جراحی بسته دیسک کمر در تهران

درمان لیزری

یکی از روش‌های عمل جراحی دیسک کمر در تهران، درمان لیزری دیسک کمر است. عمل لیزری دیسک کمر توسط دستگاه‌های مخصوصی انجام می‌شود. در این روش از اشعه یا نور مخصوص، برای از بین بردن بافت آن ناحیه استفاده می شود. عمل بسته دیسک کمر به صورت لیزری، مواد دیسک کمر که از بین مهره بیرون زده است و باعث فشار و درد در نواحی مختلف بدن می‌شود، توسط دستگاه لیزر از بین می‌رود. این روش درمان با کاهش فشار، باعث درمان و کاهش بسیاری از دردهای دیسکی در نواحی مختلف بدن می‌شود. امروزه بیشتر افراد از لیزر برای درمان دیسک کمر استفاده می‌کنند.

تزریقات

تزریقات روشی است غیر تهاجمی برای عمل جراحی بسته دیسک کمر در تهران که با استفاده از سوزن‌های مخصوصی انجام می‌شود. جراحی بسته به روش تزریقات به دلیل دقت و حساسیت بالا، باید توسط پزشکان متخصص و ماهر در این زمینه انجام شود. در روش تزریقات، مواد مخصوصی با استفاده از سوزن به ناحیه آسیب‌دیده وارد می‌شوند. تزریق در ناحیه اپیدورال یا فاست استفاده می‌کنند که باعث کاهش درد و بی حسی در این ناحیه می‌شود. تزریق مفاصل فاست باعث کاهش التهاب در ناحیه آسیب دیده و بهبود روند بیماری بیرون زدگی دیسک می‌شود.

درمان بیماری دیسک کمر

درمان بیماری دیسک کمر، که شامل فتق دیسک نیز می‌شود، بستگی به شدت علائم، تشخیص تصویربرداری، و تأثیر بر کیفیت زندگی شما دارد.

  1. استفاده از داروها: در صورت تجویز پزشک، ممکن است از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن، ناپروکسن، یا دیکلوفناک استفاده کنید تا به کاهش درد و التهاب در ناحیه مورد تحت پوشش کمک کنید.
  2. فیزیوتراپی: روش‌های فیزیوتراپی شامل تمرینات تقویتی، تمرینات کشیدن و کشش عضلانی، ماساژ و درمان‌های حرارتی یا سردی می‌شود. این تمرینات و روش‌ها به تقویت عضلات پشتی، کاهش فشار بر دیسک‌ها، و بهبود علائم کمک می‌کنند.
  3. تزریقات درمانی: ممکن است پزشک تزریقات درمانی نظیر تزریق کورتیکواستروئید (مانند کورتیزون) یا تزریق مواد ضدالتهابی در ناحیه فتق دیسک توصیه کند. این تزریقات به کاهش التهاب، درد و تسکین علائم مرتبط با فتق دیسک کمک می‌کنند.
  4. مدیریت درد: استفاده از روش‌های مدیریت درد مانند الکتروتراپی، تراپی لیزری، تنظیمگرهای عصبی قابل تنظیم (TENS)، و تراپی روانشناختی ممکن است به کنترل و کاهش درد مرتبط با بیماری دیسک کمک کند.

در موارد شدیدتر یا در مواردی که درمان‌های غیرجراحی بهبودی نداشته باشند، جراحی ممکن است به عنوان یک گزینه آخر مد نظر قرار بگیرد. تصمیم نهایی درباره نوع درمان بستگی به شرایط شما دارد و باید توسط پزشک تخصصی مشورت شود.

مزایای عمل جراحی بسته دیسک کمر در تهران

عارضه فتق دیسک کمر به دلیل آسیب‌های شدیدی که به کمر و پا وارد می‌کند، باید هر چه سریع‌تر درمان شود. در صورتی که این عارضه به موقع و در زمان مناسب درمان نشود، ممکن است باعث بروز آسیب‌های جدی در بدن شود. بهترین راه برای درمان بیرون زدگی دیسک کمر، جراحی دیسک کمر است که نسبت به جراحی باز از مزایای بسیاری برخوردار است. مزایای عمل جراحی بسته دیسک کمر در تهران عبارتند از:

هزینه کم

هزینه عمل جراحی بسته دیسک کمر نسبت به جراحی باز کمتر است؛ بنابراین بیشتر کسانی که از عارضه دیسک کمر رنج می‌برند، می‌توانند برای درمان خود به این روش اقدام کنند.

عوارض ناچیز

یکی از مزایای عمل جراحی دیسک کمر، نا چیز بودن عوارض بعد از عمل است. عمل باز فتق دیسک کمر ممکن است با عوارض بعد از عمل بسیاری همراه باشد و ممکن است باعث آسیب بخش‌های دیگر بدن شود. همچنین بیشتر افراد مسن به دلیل داشتن شرایط نامناسب، توانایی انجام عمل باز را ندارد. عمل جراحی بسته به دلیل داشتن عوارض بعد از عمل کم به بیشتر افراد توصیه می‌شود.

دوران نقاهت کوتاه

عمل جراحی بسته دیسک کمر نسبت به جراحی باز از دوران نقاهت کوتاه‌تری برخوردار است. در واقع فرد بیمار می‌تواند بعد از انجام عمل بسته بسیاری از کارهای خود را انجام دهد چراکه بیشتر روش‌های جراحی بسته با درد بسیاری کمی همراه هستند و نیاز به مراقبت خاصی ندارند.

عمل جراحی بسته دیسک کمر در تهران
عمل جراحی بسته دیسک کمر در تهران

هزینه عمل جراحی بسته دیسک کمر در تهران

هزینه عمل جراحی دیسک کمر توسط فاکتورهای متعددی تعیین می‌شود. به طور کلی عواملی نظیر محل بیرون زدگی دیسک، شدت آسیب‌دیدگی، روش درمان، پزشک متخصص، محل درمان، جنس دستگاه و مواد در هزینه عمل جراحی دیسک کمر در تهران مؤثر است. با این حال بهتر است برای اطلاع دقیق از هزینه جراحی دیسک کمر به متخصصان و پزشکان معتبر در زمینه جراحی بسته دیسک کمر مراجعه شود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی عمل جراحی بسته دیسک کمر در تهران پرداختیم. دیسک کمر از آن دسته از بیماری‌های ستون فقرات است که به دلیل اختلال در روند فعالیت‌های روزانه و ایجاد درد در نواحی مختلف بدن، باید هر چه سریع‌تر برای درمان آن اقدام شود؛ بنابراین بهتر است عمل جراحی دیسک کمر توسط پزشکان با تجربه و متخصص در این زمینه انجام شود تا از اختلال در بخش‌های دیگر بدن جلوگیری شود.

برای عمل جراحی بسته دیسک کمر می‌توانید به مطب دکتر سارا سادات محسن الحسینی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در تهران مراجعه کنید. ایشان با توجه به شدت درد و عارضه و شرایط عمومی بیمار درمان بیمار را آغاز می‌کنند. مراجعه سریع به پزشک در کنترل و درمان دیسک کمر بسیار مؤثر است.

نوار عصب و عضله

تکارتراپی در تهران

لیزر پرتوان در تهران

شاک ویو تراپی در تهران

تکار تراپی در تهران

دکتر سارا سادات محسن الحسینی

دکتر سارا سادات محسن الحسینی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
متخصص طب فیزیکی و ستون فقرات وعضو انجمن کشوری و جهانی طب فیزیکی و توانبخشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *