قوز گردن

تاثیر ورزش بر قوز گردن

آنچه می خوانید...

فناوری (موبایل ، لب تاب ، و.. ) روش‌های جدید کار و تعامل را به نوک انگشتان ما آورده است.

اما همه این فناوری ها می توانند عوارض جانبی نیز داشته باشند.
یکی از بزرگ‌ترین شکایات افرادی که وقت خود را روی دستگاه‌های فناوری خود می‌گذرانند، سفتی و کشش ناشی از قوز کردن و خمیدگی مداوم هنگام استفاده از رایانه و تلفن است.
و اگر زمان زیادی را صرف ارسال پیامک با تلفن خود می کنید، می توان از آن به عنوان  گردن متن یاد کرد.
ممکن است شما آن را داشته باشید و حتی آن را ندانید! اما شما با علائم آن آشنا هستید.
گرفتگی گردن. سردرد. تنش عضلانی در گردن و شانه های شما.

تمرینات فیزیوتراپی می تواند به کاهش درد و ناراحتی شما کمک کند.

بیشتر اوقات درد ناشی از وضعیت نامناسب هنگام استفاده از رایانه و دستگاه های هوشمند است. وضعیت نامناسب باعث افزایش فشار وارد بر عضلات شما می شود. در اینجا چیزی برای یادآوری وجود دارد.
وزن یک توپ بولینگ به طور متوسط ​​۱۰-۱۲ کیلوگرم است. این وزن سر شما در هنگام صاف نشستن است.
هنگامی که با سر خمیده به سمت جلو خم می شوید، وزن سر شما بیشتر از ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم به گردن شما می رسد. این تعداد زیادی توپ بولینگ است!
وقتی چندین ساعت در روز از گردن خود تصویربرداری می کنید که وزن خود را پنج برابر بیشتر می کند، به راحتی می توانید متوجه شوید که چرا عضلات شما درد می کنند.
دانستن این نکته که اگر از گردن فنی رنج می برید، خبر خوب این است که قابل درمان و اغلب برگشت پذیر است.

فیزیوتراپی می تواند به رفع قوز گردن کمک کند؟

بسته به سن، شدت و علل قوز گردن، شما اغلب می توانید این مشکل را به طور قابل توجهی از طریق فیزیوتراپی بهبود بخشید. درمان برخی از علل قوز گردن می تواند دشوارتر باشد. این شامل:

  • · شکستگی مهره ها
  • · بیماری دژنراتیو دیسک
  • · بیماری Scheurmann

این شرایط می تواند منجر به تغییرات ساختاری در ستون فقرات شود، به این معنی که گاهی اوقات شکل واقعی مهره ها یا دیسک تغییر می کند.
اگرچه فیزیوتراپی نمی تواند شکل این ساختارها را تغییر دهد، اما می تواند سفتی، ضعف و درد را که اغلب همراه است، بهبود بخشد. اگر یکی از این شرایط را دارید با فیزیوتراپیست خود صحبت کنید، زیرا معمولاً توصیه می شود قبل از شروع هر درمانی یک ارزیابی کامل داشته باشید.
فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند از تکنیک‌های دستی برای حرکت دادن مفاصل سفت در ستون فقرات و رفع گرفتگی عضلات اطراف این ناحیه استفاده کنند. ورزش می تواند عضلات ضعیف را تقویت کند، انعطاف پذیری در عضلات سفت را بهبود بخشد، سفتی ستون فقرات را کاهش دهد و وضعیت شما را بهبود بخشد.

ورزش قوز گردن

آیا فیزیوتراپی چگونه به گردن درد شما کمک کند؟

فیزیوتراپی یکی از مفیدترین درمان های گردن درد رگ به رگ شدن گردن در نظر گرفته می شود. سفتی و درد عضلات را از بین می برد و تحرک را افزایش می دهد. فیزیوتراپی برای گردن درد به طور کلی شامل دو جزء است – فیزیوتراپی غیرفعال، استفاده از عوامل/روش های فیزیکی و تمرینات فعال. بیایید نگاهی به چگونگی مفید بودن این روش ها بیندازیم

  • فیزیوتراپی غیر فعال

این روش ها شامل گرما/سرما درمانی، الکتروتراپی، ماساژ و اولتراسوند است. کیسه های یخ و گرما روی تورم و درد معجزه می کنند، زیرا گردش خون را در این ناحیه افزایش می دهند و سفتی عضلات را کاهش می دهند. هنگامی که ماساژ را برای تسکین درد گردن انتخاب می کنید ، عضلات گردن، شانه و نواحی اطراف آن را شل می کند.

در الکتروتراپی، جریان های الکتریکی خفیفی به عضلات آسیب دیده ارسال می شود. اگرچه انواع مختلفی وجود دارد، TENS (تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست) رایج ترین روش است. پالس های الکتریکی به زیر پوست می رسند و درد شما را قابل تحمل می کنند. هدف سونوگرافی نیز کاهش درد و ترمیم بافت ها است. این دستگاه امواج صوتی را به بافت های آسیب دیده ارسال می کند و جریان خون را بهبود می بخشد و التهاب را کاهش می دهد

ورزش قوز گردن
  • تمرینات فعال

حرکات کششی، تمرینات ورزشی، ایروبیک، تقویت عضلات ناحیه مرکزی و پشت از جمله تمرینات مورد استفاده هستند. درمانگر تمرینات و کشش های زیادی را توصیه می کند که مستقیماً از ماهیچه های متصل به ستون فقرات گردنی حمایت می کند. تمرینات قدرتی مرکزی بدن، عملکرد گردن را تقویت می کند، مفاصل ستون فقرات را تحرک می کند، وضعیت بدن را بهبود می بخشد و سرعت بهبودی را تسریع می کند.
با این تمرینات می توانید قدرت را در عضلات تحتانی و فوقانی کمر تقویت کنید و بیماری های مختلف ستون فقرات را درمان کنید. ایروبیک تنفس شما را بهبود می بخشد، گردش خون را افزایش می دهد و بدن شما را چابک می کند. تمرینات هوازی کم تاثیر به ستون فقرات و عضلات گردن فشار نمی آورند، بلکه شما را تناسب اندام و سالم تر می کنند.

درمان تنگی کانال نخاعی گردن

تقویت عضلات بازکننده ستون فقرات

در ادامه می خواهیم با چند تمرین ورزشی به شما کمک کنیم شرایط قوز گردن را بهبود دهید

  • فشارهای مستعد کتف

_به سمت جلو دراز بکشید، رو به پایین.

_بازوهای خود را در ۴۵ درجه به پهلو قرار دهید و کف دست ها رو به پایین باشد. همانطور که بازوهای خود را به عقب می کشید، تیغه های شانه خود را به هم فشار دهید.

_شما باید سفت شدن ماهیچه های پایین تیغه های شانه خود را احساس کنید.

_۳ ست ۱۰ تکراری را تکرارکنید
_سر خود را صاف نگه دارید (سر خود را به سمت بالا یا پایین تکان ندهید)، سر خود را تا جایی که می توانید به جلو فشار دهید. سپس به آرامی آن را تا جایی که می خواهد به عقب بکشید.

_گاهی اوقات قرار دادن انگشتان روی جلوی چانه برای کمک به هدایت حرکت می تواند مفید باشد.

_این وضعیت را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید، سپس استراحت کنید.

_۵ بار تکرار کنید.

  • چرخش قفسه سینه

_به یک طرف روی زمین دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و هر دو دست خود را مستقیماً در مقابل خود روی زمین قرار دهید.

_به آرامی بازوی خود را روی بدن خود بیاورید و آن را روی زمین در سمت دیگر بدن قرار دهید. زانوها و بازوی دیگر خود را در سمت دیگر بدن خود نگه دارید.

_۲۰ ثانیه نگه دارید. ۵ بار در هر طرف تکرار.

ورزش قوز گردن
  • اکستنشن توراسیک

_نشستن روی صندلی تکیه گاه،
_دست های خود را برای حمایت پشت سر خود بیاورید. تصور کنید یک تکه ریسمان روی سینه خود دارید، و این در حال کشیدن سینه شما به سمت سقف است.
_سینه خود را بالا بیاورید و به آرامی قسمت بالایی پشت خود را روی صندلی بکشید.
_ ۱۰ بارکنید .

سخنی پایانی

چنان چه شما نیز از افرادی هستید که با قوز گردن دست و پنجه نرم می کنید می توانید با ارجاع پزشک متخصص به کلینیک فیزیوتراپی برای رفع این مشکل مراجعه کنید . طیف وسیعی از درمان‌های فیزیوتراپی مکمل بدن و ذهن است، به شما کمک می‌کند تا درد و آسیب‌دیدگی نداشته باشید، اقدامات پیشگیرانه را برای حفظ سلامتی و افزایش سطح عملکرد شما ارائه می‌دهد.
هدف اصلی ما بازگرداندن رفاه شخصی شماست تا بتوانید از یک زندگی فعال، سالم و بدون درد لذت ببرید.

طب فیزیکی و توانبخشی شاخه‌ای از علم پزشکی است که در کنار تشخیص و درمان بر توانبخشی و بهبود کیفیت بیماران نیز تمرکز دارد. علاوه بر این روش‌های درمانی تجویز شده، غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی است. بسیاری از افراد درگیر با اختلالات عصبی، عضلانی، اسکلتی، قلبی عروقی، ریوی و … می‌توانند با هزینه‌ای مناسب از خدمات طب فیزیکی و توانبخشی استفاده کنند. دکتر سارا سادات محسن حسینی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی به شما در درمان بیماری خود نوین ترین و اثر بخش ترین روش ها کمک خواهند کرد.

لیزرپرتوان

تکارتراپی

تزریق پلاسما

شاک ویوتراپی

دکتر سارا سادات محسن الحسینی

دکتر سارا سادات محسن الحسینی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
متخصص طب فیزیکی و ستون فقرات وعضو انجمن کشوری و جهانی طب فیزیکی و توانبخشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *